Bankowość online zyskuje na znaczeniu

Bankowość online zyskuje na znaczeniu

16 sierpnia 2022 Wyłączono przez Franek

Załatwianie spraw bankowych zdalnie, z poziomu aplikacji lub komputera, staje się coraz popularniejsze w Europie – także w Polsce. Popularność bankowości elektronicznej nie dziwi – to wygoda i oszczędność czasu.

Coraz więcej osób korzysta z bankowości online

Odsetek Europejczyków, którzy sprawy bankowe realizują online wynosi już 21 proc. – dane z czerwca 2022 roku. To duży skok – dla porównania w 2019 roku było ich 12 proc. Odchodzenie od obsługi stacjonarnej w banku i zmiana naszych nawyków na korzyść bankowości cyfrowej jest zauważalna także w Polsce.

Zobacz raport „European Retail Banking Radar” opracowany przez firmę doradczą Kearney. W badaniu uczestniczyło 7 największych banków, które są w Polsce. Polskie banki świetnie wpisują się w trend oddziałów bankowych online.

Jakie sprawy bankowe chętnie realizujemy przez Internet?

Aż 55 proc. ankietowanych przyznało, że takie sprawy jak m.in. założenie konta, wyrobienie karty płatniczej, zmiana limitów na karcie czy otwarcie nowego rachunku preferuje załatwiać online. Dodajmy, że 49 proc. korzysta z bankowości online także w kwestiach związanych z finansami osobistymi i oszczędnościami.

Oddziały stacjonarne nadal są potrzebne

Jak widać, liczba Europejczyków, którzy sprawy bankowe załatwiają zdalnie, wzrósł prawie dwukrotnie. Około 26 proc. badanych udaje się do oddziału swojego banku tylko raz do roku. Jednak z drugiej strony 21 proc. stwierdziła, że do stacjonarnych oddziałów bankowych udaje się co najmniej raz w miesiącu. Banki muszą zatem zachować balans między inwestycjami w rozwiązania zdalne, cyfrowe, ale także powinny nadal dbać o tradycyjne formy kontaktu. Tradycyjni doradcy, dostępni na miejscu w oddziale, nadal są potrzebni dużej liczbie klientów.

Bankowość tradycyjna i internetowa – popularność omnichannel

Widać w Polsce także coraz większe znaczenie omnichannel, czyli wielokanałowości – aż 20 proc. klientów poszukuje wstępnie informacji w Internecie. Porównuje różne oferty i analizuje je zwykle zdalnie, a potem korzysta z call center lub idzie do oddziału banku po szczegóły i podejmuje decyzję już na miejscu.

fot. niekverlaan / Pixabay